Menu Luk

1. Reklamationsret

Der er 90 dages fortrydelsesret, regnet fra den dato du modtager varen.

House Of Wonder ApS dækker returneringsomkostningerne i rimeligt omfang. Reklamationsretten er ikke gældende for skader eller fejl, der skyldes forkert brug, uheld eller almindelig slitage. BEMÆRK: Du kan ikke udøve fortrydelsesretten ved blot at nægte at modtage varen eller ved at undlade at afhente den ved transportøren.

Ved returnering kontaktes virksomheden:

House Of Wonder ApS

Farsbøllevej 12

5471 Søndersø

Mail: info@hocl.dk


2. Refusion

Ved refusion skal du kontakte os på info@hocl.dk

House Of Wonder ApS betaler for portoen i et rimeligt omfang, hvilket enten foregår via returlabel eller ekstra tilbagebetaling. Varen skal sendes retur sammen med returformularen som er grundig udfyldt samt evt. kopi af kvittering.

BEMÆRK at pakken skal sendes direkte til vores lager og IKKE til en pakkeshop

Bemærk, at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.


3. Fortrydelsesret

Der gives 90 dages fuld returret på varer købt på hjemmesiden med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre. Den 90 dags periode starter den dag hvor ordren er leveret. Ønske om fortrydelse skal meddeles os senest 90 dage efter leveringen og være os i hænde seneste 15 dage efter vi er informeret om din brug af fortrydelsesretten.

Ønske om brug af fortrydelsesret skal sendes på mail info@hocl.dk. I meddelelsen skal der gøres tydeligt opmærksom på dit ønske om brugen af fortrydelsesret. Ved retursending skal du gøre brug af standardfortrydelsesformular via dette link: Returformular

3.1. Efter returneringsperioden?

Vi accepterer ikke returneringer af uønskede varer efter returneringsperioden ovenfor. Hvis du prøver at returnere alligevel, kan vi blive nødt til at sende den tilbage til din standardleverings adresse og bede dig om at dække leveringsomkostningerne.


4. Varens stand og Returnering

Du hæfter for den forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion. Dette betyder at du må prøve varen på samme måde som hvis du handlede i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet får en mindre del eller intet af købsbeløbet retur. Det er op til House Of Wonder ApS at vurdere varens stand. Ligeledes vurdere House Of Wonder refunderingen af fragten.

Når du returnerer varen(e) skal du udfylde denne returformular grundigt, og ligge den sammen med de varer du pakker og returnerer til:

House of Wonder ApS – Farsbøllevej 12 – DK-5471 Søndersø – Info@hocl.dk – +45 7199 9669

Bemærk, at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.

4.1. Vi dækker

Skulle der være opstået en fabrikationsfejl, materialefejl eller andre fejl, som du kan bevise var tilstede ved købstidspunktet, vil House Of Wonder ApS selvfølgelig gerne ombytte produktet -også efter de 90 dages returret.

4.2. Undtagelser

Reklamationsretten er ikke gældende for skader eller fejl, der skyldes forkert eller uhensigtsmæssigt brug, uheld samt almindelig slitage.


5. Sådan returnerer du

  1. Forbered din pakke
  2. Udfyld denne returformular og læg i pakken
  3. Køb returlabel og sæt på din pakke (husk at få et portobevis)
    -> Har du modtaget returlabel fra os, sættes denne blot på pakken.
  4. Aflevere pakken i nærmeste pakkeshop

BEMÆRK at pakken skal sendes direkte til vores lager og IKKE til en pakkeshop

6. Dit ansvar ved returnering

Returnerede varer er dit ansvar, indtil de når frem til os, så sørg for, at de er pakket ordentligt ind og ikke kan tage skade undervejs. Da pakken er dit ansvar, indtil den når tilbage til os, skal du også sikre dig, at du får et portobevis, i tilfælde af at du skal i kontakt med os angående din returnering.

Har du returneret din pakke, kan det tage op til 15 dage, før din pakke ankommer til vores lager.

6.1. Hvad sker der, hvis jeg har glemt at inkludere min returneringsseddel?

I mange tilfælde ville vi ikke kunne spore hvor pakken kommer fra. Vi opbevare din pakke i 30 dage fra modtagelse, hvor du altid kan kontakte os og eftersende din returneringsseddelinfo@hocl.dk


7. Hvornår får jeg min refundering eller erstatning?

Det kan tage op til 15 dage, før din returnering ankommer til vores lager og bliver behandlet.

7.1. Refundering

Det kan tage op til 10 arbejdsdage/hverdage afhængigt af din betalingsudbyder, og vi kan ikke fremskynde processen. Hvis pengene ikke er synlige på din konto efter 10 arbejdsdage, kan du kontakte vores kundeservice lige her, og så undersøger vi det for dig.

7.2. Erstatning

Så snart vi har behandlet din returnering vil vi lave en ny ordre til dig og sende afsted. Heri skal du medregne den ekstra leveringstid som er 2-8 hverdage. Hvis du ikke har modtaget din erstatning indenfor 20 dage kan du kontakte vores kundeservice lige her, og så undersøger vi det for dig.


8. Min ordre er sendt retur

Skulle det ske, at du ikke fik afhentet din ordre i pakkeshoppen i tide, eller du har oplyst forkerte forsendelsesinformationer, vil den blive sendt retur til House Of Wonder ApS. Her tilbyder vi at sende pakken retur til dig igen, mod at du betaler fragtomkostningerne. Ligeledes fratager vi os ansvar, hvis du ikke har modtaget oplysninger omkring din pakke fra leveringsvirksomheden.

Hvis din pakke kommer retur til os og du ikke ønsker den alligevel, vil der kunne komme et gebyr på 49kr, i tabt fragt samt administrationsgebyr, som fratækkes det tilbagebetalte beløb.


9. Vores retningslinjer

Vi overholder og følger alle regler for returnering, fortrydelsesret samt refundering som er beskrevet i vores Returneringspolitik og vi følger altid de retningslinjer, der er fastsat i vores handelsbetingelser.

9.1. Bevisbyrde

Ved reklamationer ligger bevisbyrden hos dig -kunden. Dette betyder at du skal kunne dokumentere at varen havde en mangel ved leveringen eller udviklede en fejl inde for reklamationsperioden. Vi anbefaler at gemme varen, kvitteringer og anden relevant dokumentation, som kan understøtte din reklamation -her gælder også billeder, en detaljeret beskrivelse af problemet samt enhver korrespondance med os, vedrørende fejlen. Ved tvivl eller spørgsmål opfordrer vi dig til, at kontakte vores kundeservice for vejledning.


10. Levering

Leveringstid for din ordre: 2-8 hverdage
Bemærk! At der kan være længere leveringstid udenfor Danmark

House Of Wonder ApS afsender ordre med følgende leveringsvirksomhed og type:

  • DAO -Danmark kan du vælge mellem:
    • Pakkeshop 49,- (fri fragt ved ordre over 500,-)
    • Hjemmelevering 69,-
  • DAO -Udenfor Danmark -til hjemmelevering eller pakkeshop (hvis muligt)
  • Post Nord -levering til Grønland, Færøerne, Island
  • UPS -lande udenfor EU

Du kan læse om DAO’s Handelsbetingelser og Distribution her

Du kan læse mere om UPS Transportvilkår og –betingelser her